Procuratura Anticorupție a terminat urmărirea penală pe unul din episoadele care vizează concesionarea Întreprinderii de Stat Aeroportul Internațional Chișinău. Potrivit unui comunicat de presă al PA, obiectul investigației cuprinde acțiunile ilegale ale persoanelor publice și de demnitate publică la concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău, ce a cauzat statului prejudiciul material în mărime de 392.105.823 de lei.
În cadrul cauzei penale, au fost puși sub învinuire pentru comiterea infracțiunii de abuz de serviciu 8 persoane publice și cu funcții de demnitate publică. Printre aceștia, potrivit unor surse din cadrul Procuraturii, se numără fostul prim-ministru al țării, Iurie Leancă și fostul ministru al Economiei, Valeriu Lazăr. De asemenea, au mai fost puși oficial sub învinuire un fost director adjunct al Agenției Proprietății Publice, un fost șef adjunct al Direcției din cadrul Agenției Proprietății Publice, un fost director general interimar al ÎS Aeroportul Internațional Chișinău, un fost director financiar al ÎS Aeroportul Internațional Chișinău și un șef al serviciului analiză economică al ÎS Aeroportul internațional Chișinău.
În scopul recuperării prejudiciului cauzat Procuratura Anticorupție în comun cu ARBI CNA a aplicat sechestru pe bunurile și activele învinuiților în sumă de 28.720.729,91 lei de lei.
Aeroportul Internațional Chișinău a fost dat în concesiune în 2013, pe un termen de 49 de ani. Singurul aeroport internațional din Republica Moldova a încăput, astfel, pe mâinile unei firme fondate peste weekend de două companii rusești, folosite, după cum s-a dovedit ulterior, doar pe post de „pistă de decolare” pentru interesele unor businessmeni locali, care se ascund în spatele unor off-shore-uri britanice și olandeze, scrie portalul anticorupție.md. În doar doi ani de zile, SRL „Avia Invest” și-a schimbat de trei ori proprietarii.
Pe 23 noiembrie 2022, ministrul Justiției de atunci, Sergiu Litvinenco, a anunțat că Aeroportul Internațional Chișinău revine în gestiunea statului, asta după ce Curtea de Apel Chișinău a decis rezilierea contractului. De cealaltă parte, Compania Avia Invest s-a arătat nemulțumită de decizia Curții de Apel și a anunțat că o va ataca la Curtea Supremă de Justiție. Aeroportul a fost dat în concesiune pe 30 mai în anul 2013, iar unul dintre argumente era necesitatea de a atrage investiții în modernizarea acestuia.