Membrii și reprezentanții aparatului Consiliului Audiovizualului au participat la discuții publice organizate în Parlament de Comisia cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media asupra eficientizării și reglementării instrumentelor și a metodologiilor de cercetare a pieței de televiziune. Președinta Consiliului Audiovizualului, Liliana Vițu, a subliniat că, potrivit articolului 30 din Codul serviciilor media audiovizuale, CA organizează, o dată la 5 ani, un concurs de selectare a companiei specializate în măsurarea cotelor de audiență și a cotelor de piață.
Liliana Vițu a venit cu un apel către reprezentanții industriei audiovizuale să se organizeze într-o asociație de măsurare a audiențelor care să fie și contractorul instituției ce va face măsurările. Sarcina unei astfel de asociații ar fi să reunească posturile de televiziune, clienții de publicitate și agențiile de publicitate, și să furnizeze informații imparțiale, precise și obiective referitoare la audiența mass media.
Reprezentanții posturilor de televiziune au solicitat Consiliului Audiovizualului să facă uz de expertiză internațională și să asigure o transparență maximă în procesul de organizare a concursului. Ei au mai pus accent pe necesitatea credibilității datelor furnizate de compania care va face măsurările, lărgirea eșantionului de cercetare și atragerea unei companii internaționale pentru auditarea măsurătorului selectat.
Președinta Consiliului Audiovizualului a declarat că, la începutul săptămânii viitoare, va trimite scrisori companiilor mari internaționale de cercetare a piețelor de televiziune ca să le informeze despre faptul că urmează să fie anunțat concursul în acest an. Liliana Vițu a dat asigurări că, la elaborarea Caietului de sarcini și a Regulamentului privind selectarea instituției, va fi atras un expert internațional, astfel încât procesul sa fie cât se poate de credibil. La fel, președinta CA a subliniat faptul că instituția va asigura transparența maximă a procesului, prin organizarea consultărilor publice la fiecare etapă a acestuia.
Potrivit Codului serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova, măsurarea cotelor de audiență și a cotelor de piață se realizează de către instituții specializate selectate prin concurs deschis, în conformitate cu standardele internaționale. Concursul de selectare a instituțiilor se organizează o dată la cinci ani, iar rapoartele cotelor de audiență și de piață se prezintă trimestrial Consiliului Audiovizualului.