Publicitatea în domeniul jocurilor de noroc cu risc social redus va fi difuzată în intervalul anumitor ore. Un proiect în acest sens a fost adoptat în Parlament, cu votul a 57 de deputați. Modificările propuse ajustează legislația națională la standardele internaționale.
Noua reglementare va permite publicitatea pentru jocurile de noroc cu risc scăzut între orele 22:00 și 07:00, inclusiv în emisiunile care transmit în direct competiții sportive. Publicitatea va include mesaje obligatorii privind riscurile asociate jocurilor de noroc, aceste informații urmând să reprezinte cel puțin 20% din timpul sau suprafața materialului publicitar.
De asemenea, publicitatea va fi permisă și în publicațiile periodice, însă nu va putea depăși 15% din spațiul alocat într-o ediție.
Proiectul mai prevede și afișarea materialelor publicitare pentru jocurile de noroc de tip loterie, care nu vor depăși dimensiunea A4 și vor fi vizibile în unitățile comerciale ce distribuie mijloacele de joc. Loteria Națională a Moldovei va putea publica rezultatele jocurilor pe pagina sa web.
Veniturile generate din publicitatea pentru loterii și pariuri vor putea fi direcționate către susținerea activităților sportive și sociale, dar și pentru stimularea producției de conținut media autohton.
În perioada 2018-2023, Loteria Națională a Moldovei a contribuit cu 607 de milioane de lei la Bugetul Public Național. Se estimează că noile reglementări vor aduce investiții de cel puțin 30 de milioane de lei anual în susținerea sportului și a producției de conținut media.
De menționat că, în 2018, Agenția Proprietății Publice, SA „Loteria Națională a Moldovei” și „NGM SPC Limited” și „NGM Company” SRL au semnat un parteneriat public-privat pentru dezvoltarea activităților Loteriei Naționale a Moldovei din sectorul loteriilor și pariurilor la competițiile și evenimentele sportive, inclusiv prin intermediul rețelelor de comunicații electronice.
Proiectul de lege este inițiat de deputații Radu Marian și Dorian Istratii. Ei subliniază că în majoritatea țărilor europene publicitatea pentru pariuri este permisă, inclusiv pentru competițiile sportive internaționale transmise live. Aceștia explică, în nota de fundamentare că măsura este necesară din cauza dificultăților de aplicare a restricțiilor totale privind publicitatea pariurilor sportive.