Comisia Electorală Centrală (CEC) a cerut Primăriei Chișinău să retragă din circulație pliantele „1000+ proiecte pentru Chișinău”. Potrivit CEC, aceste pliante conțin agitație electorală. Nemulțumit de decizia CEC s-a arătat primarul Ion Ceban, care susține că această decizie „limitează în informarea locuitorilor despre realizările făcute în capitală și limitează dreptul la informarea cetățenilor din prima sursă”.
„Primăriei Chișinău i s-a interzis să ofere informații pentru ce a cheltuit și cum a cheltuit banii pentru cele peste 1000+ proiecte realizate. Despre serviciile de care pot beneficia și proiectele și programele capitalei
CEC limitează Primăria Chișinău în informarea locuitorilor despre realizările făcute în capitală și limitează dreptul la informarea cetățenilor din prima sursă. Asta în condițiile în care, conform Legii Administrației Publice Locale, primăriile sunt obligate să informeze cetățenii”, a scris Ceban într-o postare.
Totodată, edilul Capitalei susține că în informațiile publice, distribuite de Primărie, nu se regăsesc elemente de agitație electorală și că aceste materiale fusese elaborate „cu mult înaintea perioadei electorale și mai exact aproximativ de doi ani”.
Ceban a mai scris că Primăria Chișinău se va conforma deciziei, dar o va ataca în toate instanțele și va informa instituțiile internaționale.
TV8.md reamintește că Comisia Electorală Centrală (CEC) a precizat anterior că în ultimul timp, a devenit ținta unei campanii de denigrare, promovată cu insistență de anumiți actori politici. „Acuzațiile aduse CEC sunt totalmente nefondate şi este absolut evident că respectivii actori politici promovează în spațiul public cu bună știință falsuri, încercând să atragă autoritatea electorală în polemici pe subiecte politice”, se arată într-un comunicat publicat marți, 8 august, de instituție.
Declarația a fost emisă în contextul în care primarul Chișinăului, Ion Ceban, a adus mai multe acuzații la adresa instituției, precum că ar pregăti fraudarea rezultatelor alegerilor locale generale din municipiul Chișinău.
Totodată, câte despre informațiile de interes public, purtătoare de cuvânt la CEC, Rodica Sîrbu susține că „un mesaj de interes public este publicitatea care are ca obiect de promovare a unei, valori sau scopuri de interes public ori și este difuzată în vederea creșterii gradului. de conștientizare schimbării atitudinii, a comportamentului social, prevenireii și contracarării viciilor sociale.