Una dintre prevederile legii privind publicitatea interzice politicienilor să-și tipărească „Raporturile de activitate” din banii bugetului de stat. O spune vicepreședintele Comisiei Electorale Centrale (CEC), Pavel Postică, potrivit căruia toată publicitatea inițiată de reprezentanții autorităților, fie centrale, fie locale, trebuie să fie autorizată de CEC. Declarația a fost făcută în cadrul emisiunii „Новая неделя” с Анатолием Голя de la TV8.
Postică spune că acest lucru este necesar pentru ca acțiunile politicienilor să nu fie considerate ca fiind utilizarea resurselor administrative în campania electorală. Practic, legea privind publicitatea stabilește că orice nivel de autoritate, înainte de publicarea publicității, trebuie să o trimită pentru autorizare la CEC.
„Ce am văzut în Chișinău, Bălți și în alte localități? Politicienii au elaborat Rapoarte de activitate, deși, conform prevederilor legii privind publicitatea, este interzis să cheltui bani publici pentru auto-promovare. Cu toate acestea, legea nu menționează nimic despre comunicatele de presă. Aceasta se referă doar la producția și distribuția publicității, care e plătită din bani publici”, a explicat vicepreședintele CEC.
Reamintim că în luna august, CEC a precizat că a devenit ținta unei campanii de denigrare, promovată cu insistență de anumiți actori politici.
„Acuzațiile aduse CEC sunt totalmente nefondate şi este absolut evident că respectivii actori politici promovează în spațiul public cu bună știință falsuri, încercând să atragă autoritatea electorală în polemici pe subiecte politice”, se arată într-un comunicat publicat de instituție.
Declarația a fost emisă în contextul în care primarul Chișinăului, Ion Ceban, a adus mai multe acuzații la adresa instituției, precum că ar pregăti fraudarea rezultatelor alegerilor locale generale din municipiul Chișinău.
Cât despre informațiile de interes public, despre care Primăria a declarat că trebuie autorizate de Comisie, purtătoarea de cuvânt la CEC, Rodica Sîrbu, a menționat că „un mesaj de interes public este publicitatea care are ca obiect de promovare a unei, valori sau scopuri de interes public ori și este difuzată în vederea creșterii gradului de conștientizare, schimbării atitudinii, a comportamentului social, prevenirii și contracarării viciilor sociale”.




























































