Cu speranță și emoție, peste 1.000 de copii din familii social-vulnerabile au trimis scrisori către Moș Crăciun, visând la o bucurie simplă, dar atât de importantă: un cadou de sărbători. Iar campania „Vine Moșul”, organizată de Asociația Concordia, le-a transformat visurile în realitate. Alături de spiridușii săi, Moș Crăciun a pornit prin țară și adus bucurie în sufletul fiecărui copil, reamintindu-le că sunt văzuți, prețuiți și iubiți.
La Centrul Concordia din Taraclia, aproximativ 100 de copii îl așteptau pe Moș Crăciun cu colinde, poezii și dansuri pregătite. Zâmbetele, aplauzele și ochii plini de bucurie au umplut sala.
Fericirea a atins cote maxime atunci când picii și-au primit darurile mult așteptate.
„- Cât de tare ți-a plăcut?- Tare. tare, pentru că este LEGO și în cutie la fel este un set de LEGO”.
Campania a ajuns și dincolo de centrele de plasament, direct în casele familiilor aflate în dificultate. Cei trei copiii din familia Gorneț au primit de bunul Moș nu doar jucării și dulciuri. Pentru că se plângeau că le este frig, Moș Crăciun le-a adus încălțăminte și haine de iarnă.
„- Ce ai primit aici?- Papuci.- Tu nu aveai papucei de iarnă?- Nu”.
„Și fular și mănuși, wow.”
Moșul le-a transmis și câte un mesaj celor mici.
„Salut David, am citit cu drag scrisoarea ta și sunt fericit să-ți îndeplinesc dorința”.
„Am mai primit în dar hăinuțe de la rude, de la cunoscuți din sat și ne bucurăm pentru că hăinuțele noi sunt foarte scumpe”, a spus Feodorița Gorneț.
În toate casele cadourile au fost despachetate cu multă emoție. Fetița cea mare a familiei Pîrvu a primit un set de jucărie pentru doctori.
„- Vreau să tratez oamenii.- Când o să fii mare vrei să lucrezi într-un spital și să îmbraci așa halat?- Da”.
Fetița mijlocie a primit o bucătărie de jucărie, iar mezinul – un tractor care a devenit imediat jucăria preferată.
„- Tu vrei să lucrezi pe tractor?- Da- Și ce o să faci? Unde o să mergi cu tractorul? Pe deal la tata?- Da”.
Mama copiilor ne-a mărturisit că nu reușea cu propriile puteri să le îndeplinească dorințele copiilor, așa cum banii pe care îi aduce soțul, ajung doar pentru mâncare și strictul necesar.
„Poate ceva mai mic dar cadouri așa mari cred că nu. Era să le îndeplinesc și dorința lor dar mai puțin”, a spus Irina Pîrvu.
În acest an, campania „Vine Moșul”, desfășurată de organizația Concordia, a adus lumină și bucurie în inimile a 1.181 de copii din 29 de raioane ale țării. Pentru mulți dintre ei, darurile primite au fost mai mult decât simple cadouri, au fost un semn că nu sunt uitați și că cineva se gândește la ei.
An de an, organizatorii își propun să ajungă la copiii din familii social vulnerabile și să le reamintească faptul că copilăria ar trebui să fie despre zâmbete, siguranță și speranță, nu despre grija zilei de mâine.