Cetățenii în luptă cu corupția. Serviciul Vamal a elaborat o platformă electronică pentru depunerea sesizărilor cu privire la abuzurile admise de funcționarii vamali. Noul serviciu va permite transmiterea informației despre cazurile de corupție, semnalate de către cetățeni, inclusiv imagini foto/video, dar și urmărirea procesului de examinare a sesizărilor transmise.
Potrivit Serviciului Vamal, scopul platformei este de furniza cetățenilor un instrument de încredere pentru semnalarea problemelor referitoare la abuzuri și fapte de corupție. Totodată, este o modalitate eficientă de favorizare a consolidarea unei veritabile culturi anticorupție atât în cadrul instituției, cât și în societate.
Obiectivele acestei platforme au fost și sunt reprezentate de descurajarea faptelor (potențiale) de corupție, a comportamentului profesional contrar eticii și deontologiei profesionale, prin încurajarea persoanelor să ia atitudine fermă față de problemele care dau naștere unor practici contrare eticii și integrității în funcția publică.
Promovarea integrității și combaterea corupției în rândurile funcționarilor vamali reprezintă o prioritate pentru Serviciul Vamal și este un element fundamental pentru o bună guvernare și o administrație vamală modernă și eficientă.
Pe această cale, conducerea Serviciului Vamal, îndeamnă persoanele fizice și persoanele juridice, să informeze despre orice situație de conflict, cazuri de corupție sau eventuale fraude vamale.
CetățeniI care doresc să denunțe actele de corupție sau eventuale abuzuri de serviciu comise de funcționarii vamali pot suna la Centrul Unic de Apel (+373 22 78 8888), care integrează și linia specializată anticorupție, activă 24/24.