În an electoral, primăria Chișinău a decis să devină mai transparentă. Zilnic în transportul public sunt rulate spoturi publicitare în care sunt trecute în revistă toate reușitele de până acum ale primăriei. Comisia Electorală Centrală spune că nu a fost sesizată pe marginea acestui caz și nu se poate expune dacă este sau nu o încălcare, în timp ce unii psihologi susțin că aceasta poate deveni o metodă de influențare a opiniei publice.
Acest mesaj este difuzat aproape în fiecare troleibuz care circulă pe străzile din capitală. Spotul vine să informeze călătorii despre reușitele primăriei de-a lungul a patru ani de mandat, lucru care nu a fost făcut până acum în capitală. Spotul este rulat zilnic și se aude în transportul public la o distanța maximă de două stații.
Unii călători au salutat ideea autorităților municipale și spun că în acest mod, locuitorii capitalei pot afla unde se duc banii din buget.
Totuși sunt și din cei care sunt deranjați să audă același lucru în continuu și spun că fără aceste precizări ale primăriei, pot vedea și singuri ce se schimă în capitală.
Totuși acesta nu este singurul material informativ din transportul public.
Primarul susține că acțiunea nu are nicio legătura cu imediatele alegeri, și susține că acest lucru a fost cerut de către cetățeni.
Între timp, aceste spoturi ar putea deveni o armă folosită în campania electorală. Psihologii spun că prin această metodă se poate influența percepția și alegerea omului.
Contactați telefonic, reprezentanții Comisiei Electorale Centrale ne-au spus ca nu au fost sesizați pe marginea acestui caz, dar materialele vor fi analizate. Totodată, mâine CEC urmează să analizeze cele trei sesizări depuse împotriva candidatului PAS la alegerile locale, Lilian Carp, care este acuzat de colegii politici că și-ar fi început campania electorală mai devreme decât prevede legea.