Deși cursele aeriene spre și dinspre Chișinău au devenit o adevărată loterie, autoritățile îndeamnă pasagerii să se informeze din timp și să-și revendice drepturile. O campanie în acest sens a fost lansată astăzi de Ministerul Infrastructurii, împreună cu Autoritatea Aeronautică Civilă. Între timp, compania FlyOne a anunțat că și-a reparat toate aeronavele, astfel că zborurile au fost reluate în regim normal, fără excepții.
Deși oamenii așteaptă de la autorități soluții pentru ca zborurile din și spre Chișinău să nu mai fie anulate pe bandă rulantă, așa cum se întâmplă din nou de câteva zile, astăzi Ministerul Infrastructurii și Autoritatea Aeronautică Civilă a lansat o campanie de informare privind drepturile pasagerilor în cazul întârzierilor și amânărilor curselor.
Pasagerii nu s-au arătat prea interesați de recomandările autorităților făcute astăzi la Aeroport. Mai ales că aceștia erau îndemnați, de fapt, să-și rezolve singuri problemele.
„Atunci când compania aeriană nu oferă asistența necesara, recomandăm pasagerilor totuși să identifice soluții de sine stătător pentru a depăși această perioadă, după care să-și compenseze în judecată cheltuielile”, a declarat directorul-adjunct, Autoritatea Aeronautică Civilă, Victor Neaga.
În ciuda faptului că în ultimele zile compania FlyOne a amânat nouă zboruri, iar alte câteva au suferit amânări repetate, autoritățile s-au limitat până acum doar la prescripții, fără a sancționa compania. La fel s-a întâmplat și cu Air Moldova, care și-a suspendat zborurile până la 30 iunie, iar mii de pasageri nu și-au primit banii înapoi.
„În acest caz, colegii mei urmează cu strictețe prevederile normative și respectă toate etapele: Prescripții amendă, contestare în judecată a acestei amenzi și până la urmă cea mai gravă sancțiune care poate fi prevăzută, dar după ce toate prevederile sunt respectate”, a menționat ministra Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija.
Astăzi în aeroport, la birourile de înregistrare a pasagerilor, care urmează să zboare cu operatorul aerian FlyOne, erau cozi. Printre cei care așteptau nerăbdători să se înregistreze, am întâlnit pasageri care sunt la a patra tentativă de a pleca din țară cu bilete la cursele FlyOne.
„- De trei ori au anulat. Am plătit biletele, locurile toți banii au fost pierduți, cred că nu mai recuperăm nimic.
- Câți bani ați cheltuit până acum și nu v-au fost rambursați?
- În jur de 800 de lire”.
„Am avut ieri zbor, pe data de 14 la ora 7:20, a fost amânat la ora 12:50, iar au anulat pentru astăzi la orele 12:00”.
Timp de o săptămână, nouă zboruri operate de compania FlyOne au fost anulate sau au suferit întârzieri mari, din cauza defectării a trei aeronave. Din această cauză pasagerii au fost nevoiți să petreacă ore în șir în aeroporturi, inclusiv să înnopteze. Astăzi FlyOne anunță că toate aeronavele au fost reparate, iar zborurile revin la orarul normal.