Serviciul național unic pentru apeluri de urgență 112 trece din subordinea Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării în gestiunea Ministerului Afacerilor Interne. O decizie în acest sens a fost luată miercuri de către Guvern. Astfel, autoritățile își propun să dezvolte capacitățile de reacție la apelurile de urgență.
Fiind instituția care administrează serviciile de intervenții de urgență, Ministerul Afacerilor Interne va asigura buna funcționare a serviciului și va exercita inclusiv calitatea de fondator.
„Pentru ca Serviciul național să corespundă celor mai avansate practici, dar și necesităților funcționale ale serviciilor specializate de urgență se face necesară trecerea de la funcția de „intermediar” între apelant și poliție, ambulanță și serviciul de pompieri și salvatori, către un sistem unic și centralizat de gestionare a situațiilor de urgență, bazat pe principiul gestionării cazului sesizat de către un singur operator”, se menționează în proiectul aprobat de Guvern.
Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 a fost lansat la 29 martie 2018 în Republica Moldova.Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în Moldova şi întreaga Uniune Europeană.