Autoritățile din Transporturi din România au anunțat o etapă nouă în demersul de modernizare a infrastructurii rutiere de la granița de est a Uniunii Europene, informează presa română. Secretarul de stat român Irinel Scrioșteanu a anunțat că vineri, 19 ianuarie 2024, a fost validată de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația de atribuire pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru patru poduri rutiere noi peste Prut.
„Procedura de licitație pentru primele trei poduri de mai jos a fost anulată anul trecut, iar acum s-a revizuit din punct de vedere economic valoarea estimată și a fost adăugat încă un pod, cel de la Răducăneni (RO) - Bărboieni (MD), după cum urmează:
Pod nou Stânca (RO) - Costești (MD)
Amplasamentul se va desfășura pe teritoriului județului Botoșani și al Raionului Rîșcani, la sud de actualul punct vamal.
Pod nou Bumbăta (RO) - Leova (MD)
Amplasamentul va fi localizat în estul României, la nivelul județului Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova.
Pod nou Fălciu - Leca
Amplasamentul viitorului obiectiv se va desfășura pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir
Pod nou Răducăneni - Bărboieni
Amplasamentul se află localizat în estul României, la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni.
Oficialul român de la Transporturi a mai anunțat că a fost ridicată suspendarea licitației pentru construirea celui mai important pod peste Prut, cel cu profil de autostradă de la vama Ungheni, care va face parte din A8, drumul de mare viteză proiectat peste Carpați până la Târgu Mureș, mai menționează sursa citată.