Cele două petiții, care au avut în ultimele săptămâni în centrul atenției activitatea Primăriei Chișinău - cea pentru grupele cu program prelungit pentru elevi și cea numită 50% pentru Chișinău” sunt o metodă de confruntare politică între partidul de la guvernare și formațiunea primarului, MAN, și fac parte din pregătirea campaniei pentru prezidențialele din această toamnă.
Opinia a fost exprimată în cadrul ediției de luni, 12 februarie, a emisiunii „Новая неделя” de la TV8 de consilierul municipal socialist Alexandr Odințov.
„Are loc un ping-pong în ajunul alegerilor prezidențiale. Fiecare parte încearcă să acumuleze puncte, inclusiv din contul acestor confruntări”, a spus Alexandr Odințov.
Odințov consideră că primarul Ion Ceban „ridică miza” cu astfel de confruntări pentru a decide, în funcție de ratingul de care se va bucura, dacă va candida sau nu la fotoliul de președinte al țării.
„Primarul Ion Ceban a spus anul trecut că nu va candida la președinție, după care a lăsat loc de intrigă. PAS consideră însă că el va candida pentru această funcție”, a amintit consilierul municipal.
Petiția „Economisiți pe concerte, nu pe siguranța și viitorul copiilor”
Circa 4800 de părinți din Chișinău au semnat o petiție colectivă, prin care au solicitat grupuri cu program prelungit gratuite pentru copii. Documentul a fost depus la Primăria Capitalei de un grup de părinți care susțin că au identificat surse alternative de bani în bugetul municipal provizoriu, printre care 12 milioane de lei, alocate pentru „a da presa în judecată”.
Petiția „50% pentru Chișinău”
La începutul lunii februarie, municipalitatea a îndemnat oamenii să semneze petiția „50% pentru Chișinău” prin poștă, pe paginile oficiale ale direcțiilor municipale și chiar în troleibuze. stfel municipalitatea insistă ca jumătate din banii achitați către bugetul stat din taxe și impozite să rămână în Chișinău. Este vorba de o sumă de aproximativ 11 miliarde de lei.
În ultimele două săptămâni, pe rețelele sociale au fost publicate numeroase fotografii cu căsuțele poștale pline cu pliante în care primăria îndeamnă oamenii să voteze petiția lansată de edilul Ion Ceban. Publicitate la acest subiect găsim și în stațiile de așteptare, unde zilnic mii de oameni așteaptă transportul public. Ion Ceban s-a lăudat pe facebook că, în două săptămâni, inițiativa a fost semnată de 30 de mii de oameni.