Ghivece produse în Moldova, ce permit alimentarea automată a plantelor cu apă, ajung acum în Germania și alte state ale Uniunii Europene. Potrivit Programului Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), ghivecele inteligente reduc semnificativ necesarul de timp și atenție pentru îngrijirea plantelor.
Managerul de vânzări al companiei din Chișinău, Andrei Ursu, subliniază că aceste ghivece oferă o soluție eficientă pentru udarea plantelor, permițând chiar și o alimentare la rădăcină în funcție de preferințele fiecărei plante:
„Într-un astfel de ghiveci planta poate fi udată cu mult mai rar decât de obicei și poate fi alimentată cu apă la rădăcină, în cazul în care nu-i place udarea la suprafață. În plus, sistemul nostru ajută la identificarea cantității de apă turnată în ghiveci și a momentului în care ar trebui udată din nou”.
![](https://tv8.md/resources/2024/03/14/b1daa81c-aa9e-4164-b832-416eb85f2e97_image2024-03-14000745088.png)
Compania concurează cu mari producători internaționali. Unii chiar au ajuns să copieze produsul. Datorită unui proiect PNUD, întreprinderea ce produce ghivecele a reușit să identifice parteneri și să-și promoveze produsele în țări cheie precum Germania.
„AdTrade ne-a ajutat să identificăm o listă de potențiali clienți din Germania. Lucrul cu ei ne-a ajutat să înțelegem nevoile și specificul pieței. După cinci ani de încercări, am reușit să avem o viziune a acestei piețe, o prezență bună pe Amazon Germania, să găsim un partener cu care am semnat în acest an un contract și vom participa împreună la „Spoga Gafa 2024”, cea mai mare expoziție internațională din domeniu grădinăritului”, relatează Andrei Ursu.
Producția ghivecelor este un proces sustenabil, începând cu proiectarea și fabricarea matrițelor, continuând cu turnarea și ambalarea acestora. Producătorii pot refolosi materialele după prelucrarea produsului, inclusiv prin intermediul unei instalații de reciclare.
![](https://tv8.md/resources/2024/03/14/6cd79abd-8184-4613-8f08-f867aa58e2ad_image2024-03-14000943477.png)
Datorită proiectului implementat de PNUD, 32 de companii au beneficiat de asistență pentru implementarea sistemelor de management al calității, elaborarea magazinelor online, site-urilor sau cataloagelor de prezentare a produselor, stabilirea parteneriatelor de afaceri și alte servicii necesare pentru sporirea competitivității și accesarea piețelor externe. Pe parcursul anului 2024, încă cel puțin 26 de companii vor beneficia de asistență în cadrul acestei componente.