Fără evaluări sumative și formative, iar în loc de note - cuvinte încurajatoare. Ministerul Educației și Cercetării a revizuit Metodologia privind evaluarea criterială prin descriptori în învățământul primar, clasele I-IV.
Ministerul Educației anunță că au fost excluse evaluările sumative și evaluările formative în etape la disciplinele „Educația moral-spirituală” și „Dezvoltarea personală” pentru elevii claselor I-IV. Aprecierea rezultatelor elevilor la aceste discipline se va face prin cuvinte încurajatoare, fără înregistrare în catalogul școlar;
Totodată, portofoliile performanțelor școlare ale elevilor nu vor mai fi obligatorii, întocmirea lor rămânând la discreția cadrului didactic.
Iar a treia modificare ține de tabelul performanțelor școlare care a fost redus de la 4 pagini la 1 pagină. Formatul, completarea, păstrarea și transmiterea acestuia către părinții/tutorii copiilor va fi decisă de fiecare instituție de învățământ în parte.
Potrivit Ministerului, în procesul de revizuire a Metodologiei evaluării criteriale prin descriptori în învățământul primar, clasele I-IV au fost consultate opiniile a peste 3.000 de cadre didactice din întreaga țară. Modificarea Metodologiei face parte din primul pachet de măsuri de debirocratizare în sistemul educațional.