Pentru a conduce un teatru nu va mai fi necesară experiența de 10 ani în domeniul culturii. Sunt suficienți 5 ani de experiență, cel puțin doi dintre care – în funcții manageriale. Guvernul a votat, miercuri, 10 ianuarie, proiectul ce prevăd condițiile de angajare a directorilor de instituții teatral-concertistice.
Astfel, în proiect este menționat că prevederile actuale limitează mult cercul de persoane care pot candida la funcția de director al unui teatru, circ sau organizație concertistică, întrucât la concurs poate participa doar o persoană cu experienţă de cel puţin 10 ani, de specialitate: regizor, dirijor, actor, solist, teatrolog, muzicolog, dramaturg, compozitor, scenograf, coregraf sau animator al procesului de creaţie.
Proiectul are drept scop mărirea numărului de potențiali candidați.
„De la un director se cere, per general, să administreze un teatru, circ sau organizație concertistică, dar nu neapărat să se ocupe doar de partea artistică, mai ales că entitățile vizate au și directori artistici.
Considerăm necesară relaxarea condițiilor de accedere în funcția de director a celor cu experiență în domenii precum cel juridic, economic și de administrare, cu suficientă pregătire pentru a administra organizații, companii și instituții din diferite domenii, inclusiv din cultură”, a menționat ministrul Culturii, Sergiu Prodan.
Astfel, în situația în care la concursurile organizate de Ministerul Culturii pentru funcțiile de director la instituțiile vizate nu se înregistrează un număr suficient de candidați, au fost modificate cerințele pentru accedere în funcția de director al unui teatru, circ sau organizație concertistică, prin extinderea domeniilor de specialitate eligibile pentru funcția dată (științe administrative, economie, business și administrare, drept sau în domeniul general arte), diminuarea perioadei de experiență (de la l0 la 5 ani), precum și stabilirea unei experiențe manageriale de cel puțin 2 ani.