Procuratura Anticorupție (PA) a pornit un proces penal privind licitația pentru spațiile comerciale de la Aeroportul Chișinău, potrivit ZdG. Informația a fost confirmată pentru TV8 de reprezentanții instituției. Aceștia spun că sunt investigate mai multe fapte, inclusiv prin prisma abuzului de serviciu.
PA s-a autosesizat pe 25 ianuarie 2024, în baza unor informații apărute în spațiul public, și a intentat procesul penal pe 3 aprilie.
„La moment procesul penal este în desfășurare, iar cu alte informații vom reveni suplimentar, în măsura în care aceasta nu va afecta buna desfășurare a procesului, precum și drepturile și libertățile persoanelor”, ne-a mai comunicat Procuratura.
Reamintim că cea de-a doua licitație a fost prelungită până pe 15 aprilie, fiindcă a fost depus un singur dosar de participare. Licitația propriu-zisă ar urma să aibă loc în data de 17 aprilie, când va fi anunțat și câștigătorul. Dacă la finalul termenului prelungit pentru depunerea dosarului va fi înregistrat un singur participant la tender, organizatorul licitației va considera procedura nominalizată a fi finalizată.
Prima licitație nu a avut o finalitate după ce s-au înregistrat doar două companii, iar asta, potrivit ministrului Infrastructurii, Andrei Spînu, nu asigură o concurență suficientă. Oficialul a mai spus atunci că procesul a fost sabotat, inclusiv din interior, iar acest fapt a determinat Guvernul să anunțe o nouă licitație.
Andrei Spînu a făcut anunțul după o perioadă în care s-a vehiculat, fără să fie prezentate probe, că ar avea interes să cedeze spațiile comerciale uneia din cele două companii interesate de închirierea spațiilor din aeroport, acuzație respinsă de oficial.
Spațiile din zona Travel Retail & Food din incita aeroportului, cunoscute ca și zona Duty Free au fost scoase la licitație în 18 ianuarie 2024.
Aeroportul Chișinău a revenit în proprietatea statului la sfârșitul lunii martie 2023, după zece ani în care a fost afacere privată. Asta după ce Curtea de Apel Chișinău a decis pe 23 noiembrie 2022 rezilierea contractului de concesiune a Aeroportului. Anterior, conducerea APP a declarat că reprezentanții „Avia Invest” nu și-ar executa obligativitatea stabilită în programul investițional atât pentru etapa întâi cât și pentru etapa a doua. Cei din urmă au venit cu o reacție la scurt timp și au precizat că aceste declarații sunt doar presiuni politice, care urmăresc preluarea printr-un atac de tip raider a companiei.