Microsoft a anunțat vineri o întrerupere a serviciilor care afectează aplicațiile sale Microsoft 365. Întreprinderi din întreaga lume au fost afectate, printre care și companii aeriene, bănci și companii de telecomunicații. Sunt probleme şi în ţara noastră. Patru zboruri de pe Aeroportul Otopeni au probleme, scrie Antena3.
O întrerupere globală a creat haos pe întreaga planetă. Această cădere a afectat televiziunile, aeroporturile, băncile sau diverse aplicații ale companiilor aeriene. Din primele informații, situația ar fi fost cauzată de faptul că mai multe companii au instalat pe calculatoare software-uri separate de la o companie de securitate cibernetică, care produce software antivirus. Ei și-au updatat softul lor și s-a strecurat o eroare care împiedică Windows să pornească. Compania a explicat că lucrează la remedierea problemei.
Potrivit Downdetector, un site web care monitorizează întreruperile, încă de joi seară s-au înregistrat vârfuri bruşte privind incidente la diferite site-uri web care includ aplicaţii Microsoft.
Spre exemplu, televiziunile au avut probleme majore. Matinalul Sky News nu a putut fi difuzat la televizor. De asemenea, o companie aeriană a rugat călătorii să vină cu trei ore mai devreme la aeroport, invocând probleme obiective.
Aeroporturile din Sydney și Berlin, dar și alte companii aeriene, Delta Airlines, American Airlines și United, au raportat vineri perturbări majore ale serviciilor lor. În Statele Unite, numărul de urgență 911 a fost inaccesibil. În Franța, jurnaliștii de la RTL, TF1 și CNEWS au anunțat că se confruntă cu probleme tehnice majore, care au perturbat emisia.
„Investigăm o problemă care afectează capacitatea utilizatorilor de a accesa diverse aplicații și servicii Microsoft 365. Serviciile noastre sunt îmbunătățite pe măsură ce continuăm să luăm măsuri de atenuare”, a scris compania pe rețeaua socială X (fostul Twitter).
Utilizatorii au raportat probleme atât în Europa, cât și în Australia, Noua Zeelandă, India și Japonia.