Gigantul auto în dificultate Volkswagen intenționează să închidă cel puțin trei fabrici din Germania și să reducă „zeci de mii de locuri de muncă”. Acțiunea face parte dintr-un plan drastic de reducere a costurilor, au declarat luni reprezentanții angajaților, citați de agenția AFP, transmite G4Media.
„Consiliul de administrație intenționează să închidă cel puțin trei uzine în Germania”, a declarat, luni, Daniela Cavallo, președinta comitetului de întreprindere al concernului Volkswagen, în timpul unui eveniment de informare a angajaților organizat la Wolfsburg.
Planul prezentat de conducere include, de asemenea, reducerea dimensiunilor uzinelor rămase în țară, o propunere de reducere a salariilor cu 10% și chiar o înghețare a acestora în 2025 și 2026. De asemenea, numeroase activități și departamente ale concernului, vor fi transferate în străinătate.
Intențile celui mai mare producător de automobile din Germania deja au stârnit proteste vehemente din partea angajaților, care în luna precedentă s-au reunit în aer liber la principala fabrică a VW din Wolfsburg, . Potrivit comitetului de întreprindere, conferința a adunat atunci, aproximativ 25.000 de angajați.
Guvernul federal a cerut grupului VW să mențină locurile de muncă, dar „rămâne de văzut ce are de spus Volkswagen însuși în această privință”, după cum a declarat un purtător de cuvânt al executivului de la Berlin.
Anterior, Volkswagen a reziliat contractul colectiv de muncă pentru toți angajații din Germania, pentru a putea reduce numărul angajaților. Această decizie reprezintă o premieră pentru industria auto germană.
Potrivit experților, criza de la VW are mai mulți factori declanșatori, în principal, de ordin economic. Principala problemă ține de scăderea vânzărilor pe fundalul concurenței cu producătorii chinezi. VW au declarat că cele șase fabrici din Germania au o capacitate combinată de producție cu 500.000 de mașini mai mult decât vânzările sale. Cu alte cuvinte, VW are cu două fabrici mai mult. Plus, la aceste fabrici, lucrează muncitori plătiți practic dublu față de cei din țările europene vecine. Astfel, un angajat din industria auto germană primește în medie, pe oră, 62 de euro, pe când în Spania, costul orar este de doar 29 de euro.
VW are aproximativ 120.000 de angajați în Germania, dintre care aproximativ jumătate lucrează în Wolfsburg. Marca VW operează în total zece fabrici în Germania.