Comisia pentru piaţa internă şi protecţia consumatorilor va chestiona, marţi, reprezentanţii TikTok cu privire la modul în care compania aplică normele digitale ale UE, în contextul recentelor alegeri din Europa, anunţă Parlamentul European.
Marţi dimineaţă, începând cu ora 11.00 CET (12.00, ora Republicii Moldova), comisia pentru piaţa internă şi protecţia consumatorilor va purta o discuţie cu Caroline Greer, director de politici publice şi relaţii guvernamentale la TikTok, şi Brie Pegum, director global de produse, autenticitate şi transparenţă la TikTok scrie Alephnews.
Se aşteaptă ca deputaţii europeni să adreseze întrebări legate de măsurile luate de companie, în conformitate cu regulamentul digital al UE, pentru a asigura un spaţiu online sigur, transparent şi demn de încredere, în special în perioadele electorale.
Legea privind serviciile digitale, care a intrat pe deplin în vigoare la 17 februarie 2024, stabileşte obligaţii stricte pentru furnizorii de servicii digitale, cum ar fi reţelele de socializare sau pieţele, pentru a combate conţinutul ilegal, dezinformarea online şi alte riscuri societale online. Comisia Europeană, care are competenţe de investigare şi sancţionare în temeiul DSA, a început să analizeze strategiile de conformitate ale mai multor platforme online foarte mari.
În contextul alegerilor actuale din România, Comisia a întrebat despre procesul de gestionare a riscurilor al TikTok în ceea ce priveşte manipularea informaţiilor, sistemele de recomandare şi accesul terţilor la date.
Comisia s-a interesat anterior cu privire la proiectarea şi funcţionarea sistemelor de recomandare ale TikTok, YouTube şi Snapchat şi, mai precis, cu privire la măsurile luate de TikTok pentru a reduce riscurile legate de alegeri, pluralismul media şi discursul civil.