Sistemele de semnare și autentificare întâmpină dificultăți la procesarea semnăturilor electronice. Astfel, sunt afectate toate platformele care necesită autentificarea prin Mpass, și cele care utilizează sistemele de semnare electronice.
Dificultățile sunt și la solicitarea serviciilor publice sau private.
Conform ASP, se întâmpină deficiențe la:
- Nivel de semnare – afectată platforma Msign și platformele și sistemele integrate;
- Nivel de autentificare – afectată platforma Mpass;
- Nivel de servicii prestate de entități private – afectate o serie de platforme electronice care integrează direct servicii de semnare electronică.
Utilizatorii care au activat autentificarea în doi pași sau aplicația EVOSign, nu sunt afectați la autentificarea în platforme.
Deficiențele tehnice par să fie cauzate de actualizările sistemelor efectuate și anunțate de STISC, pentru data de 15 ianuarie 2025. Echipele responsabile colaborează cu STISC pentru soluționarea problemei.
Pentru informații adiționale puteți să apelați prestatorul de Servicii de Încredere, STISC, la numărul de telefon 022820000, sau prin e-mail la adresa pki@stisc.gov.md.