Panourile publicitare din municipiul Chișinău care nu corespund normelor de amplasare, conform Regulamentului provizoriu privind autorizarea și amplasarea dispozitivelor de publicitate, a publicității exterioare, firmelor (inscripții și imagini exterioare) vor fi incluse pe o platformă online – ArcGIS. Primarul general al Capitalei, Ion Ceban, a anunțat că platforma va fi făcută publică în scurt timp.
Potrivit primarului, au fost depistate circa o sută de adrese unde au fost depistate panourile publicitare care au fost amplasate contrar regulamentului. Acestea urmează a fi demontate și evacuate, iar acest lucru va putea fi urmărit pe hartă.
Ieri, au fost organizate dezbateri publice, asupra proiectului Regulamentului privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate în municipiul Chișinău. Noul document a fost creat de municipalitate din necesitatea de a reglementa acest sector, reieșind din situația actuală, pentru că vechiul regulament este depășit.
Regulamentul are o structură similară unei legi, unde sunt specificate noțiuni de bază, cu care se operează în document. Proiectul de regulament delimitează trei zone mari a orașului: ultracentrală, zona publicității restrânse și cea a publicității lărgite. Ca parte a Regulamentului a fost elaborat Codul vizual al orașului Chișinău, care vine să transpună vizual un compartiment din documentul de politici în domeniul reclamei.
Menționăm că recent, autoritățile publice locale au elaborat mai multe hărți interactive, care indică cetățenilor informații despre construcțiile problematice din oraș, locurile unde se desfăşoară lucrări de reparaţie curentă, inclusiv o hartă digitală cu străzile și intersecțiile din Capitală, unde s-au produs cele mai multe accidente rutiere.