Femeile însărcinate vor putea să activeze în perioada concediului de maternitate și, concomitent, să beneficieze de indemnizație de maternitate. Guvernul a aprobat marți, 4 aprilie, modificarea Regulamentului cu privire la condițiile de stabilire, modul de calcul și de plată a indemnizațiilor pentru incapacitate temporară de muncă.
Totodată, conform noilor prevederi, indemnizația de maternitate va fi calculată din venitul asigurat al unuia dintre soți asiguraţi, care va determina o valoare mai mare a indemnizației de maternitate.
Potrivit proiectului, calcularea indemnizației din salariul soțului va fi posibilă doar dacă acesta confirmă că are un stagiu total de cotizare de cel puțin trei ani sau un stagiu de cotizare de cel puțin 9 luni, realizat în ultimele 24 de luni premergătoare datei acordării concediului de maternitate.
„Prin aceste ajustări ne propunem să asigurăm respectarea dreptului la indemnizație de maternitate inclusiv pentru femeile însărcinate care aleg să-și continue activitatea și în perioada concediului de maternitate”, a declarat Ministrul Muncii și Protecției Sociale
De asemenea, a fost reglementată situația de stabilire a indemnizației de maternitate în cazul în care soţul este angajat a cărui identitate şi calitate se încadrează în condiţiile Legii nr. 245/2008 cu privire la secretul de stat.
Cheltuielile totale pentru plata indemnizației de maternitate vor fi acoperite conform alocațiilor în bugetul asigurărilor sociale de stat, aprobate pe anul 2023, la subprogramul 9006 ,,Protecția familiei și copilului” în sumă de 806 815,4 mii lei.




































