Air Moldova acuză că „a devenit ținta unei campanii premeditate de denigrare cu scopul de a falimenta compania”. Reprezentanții companiei susțin repetat că deciziile Autorității Aeronautice Civile (AAC) de a limita comercializarea biletelor „este o ingerință în activitatea comercială și o stopare în mod abuziv a activității comerciale în plin sezon de operare”.
„În condițiile în care Air Moldova a fost forțată să returneze temporar, Locatorului cele 2 aeronave din flota sa, fapt care a dus la anulările de zboruri din luna martie, am devenit subiectul unei executări publice.
După anunțul din martie, a operatorului aerian low cost , despre retragerea de pe piața din Moldova, Locatorul a 2 aeronave a cerut imediata lor returnare. Prin această acțiune, Locatorul a încălcat toate agrementele anterioare, cu privire la restructurizarea întârzierii plăților din partea Air Moldova (acumulate în consecința pandemiei COVID-19 și a războiului din Ucraina)
Deficiența de flotă a cauzat anulările de zboruri din luna martie. Am întreprins acțiuni prompte pentru a stabiliza situația, a reorganiza orarul și a ne onora obligațiunile față de pasageri”, este menționat într-o postare a Air Moldova.
În consecință, Air Moldova susține că a identificat și implementat soluții pentru a minimaliza consecințele deficienței de flotă, închiriind alte trei aeronave pentru a relua operarea zborurilor și a nu permite anularea în masă a acestora.
Totodată, compania acuză AAC că „impune limite de comercializare a biletelor, care este o ingerință în activitatea comercială a companiei, o stopare în mod abuziv a activității comerciale în plin sezon de operare”.
„Suntem intenționat lipsiți de posibilitatea de a depăși dificultățile operaționale și financiare existente, cu scopul de a ne distruge.
Abuzul AAC față de activitatea Air Moldova, a luat amploare în 2022. AAC tergiversează intenționat procesul de aprobare a zborurilor. Din 28 noiembrie 2022, Air Moldova a înaintat cererea de aprobarea a 5 zboruri noi. Deși regulamentul prevede un termen nu mai mic de 45 zile înainte de operarea zborului, Air Moldova a solicitat autorizațiile cu peste 118 zile înainte de zbor. Până în prezent AAC nu emite autorizații de zbor pentru destinațiile solicitate.
Chiar și în condițiile enumerate, am găsit soluții eficiente pentru a depăși dificultățile, fără un suport consultativ din partea Statului, autorităților sau careva suport extern.
Asistăm la o campanie vădit orchestrată de îngenunchere în fața partenerilor externi precum și denigrarea în fața pasagerilor, a unui operator aerian național, a unui agent economic privat , unul dintre cei mai mari plătitori de taxe și impozite din țară (zeci de milioane de lei anual) fără a avea datorii față de bugetul de stat”,se arată în mesajul publicat de Air Moldova.
În acest sens, Air Moldova solicită „autorităților acestui stat” să oprească „campania de distrugere pe care ați lansat-o împotriva noastră.”
Compania Air Moldova anunța anterior că va contesta solicitarea Autorității Aeronautice Civile de a limita vânzarea biletelor pentru următoarele 3 luni de la data comercializării.
Operatorul aerian consideră această cerere „nefondată și menită doar să perturbeze activitatea comercială a companiei și să împiedice depășirea dificultăților existente.”
TV8.md amintește că ministra Infrastructurii, Lilia Dabija, a declarat că Air Moldova nu dispune actualmente de nicio navă operabilă și are multe datorii. Declarațiile au fost făcute în urma controalelor efectuate la operatorul aerian, după ce firma a anulat zile în șir zboruri.
Pe de altă parte, cei de la Air Moldova spun că informația despre aeronave ar fi eronată, dar că datele despre eventuale datorii sunt un secret comercial.