Compania Air Moldova a rămas temporar fără certificatul de operator aerian. Decizia a fost luată de Autoritatea Aeronautică Civilă, pentru că operatorul aerian nu mai are nicio aeronavă ce ar deține un certificat de navigabilitate valabil. Singura aeronavă care mai este în gestiunea companiei se află la mentenanță, iar lucrările care au fost planificate pentru luna aprilie nu au fost finalizate până în prezent.
Potrivit Autorității Aeronautice, certificatul de navigabilitate al aeronavei a expirat la 21 august curent, iar în lipsa certificatului de navigabilitate valabil care denotă operabilitatea aeronavei, compania aeriană nu poate deține certificatului care să-i permită să opereze zboruri.
Astfel, Autoritatea Aeronautică Civilă a suspendat certificatul până pe 31 octombrie 2023. În contextul anulării tuturor zborurilor de către operatorul aerian privat Air Moldova, Autoritatea îndeamnă pasagerii să își revendice drepturile, solicitând operatorului aerian rambursarea costului biletelor.
Amintim că Air Moldova a anunțat marți, că a prelungit sistarea zborurilor până la data de 14 septembrie 2023 inclusiv. Potrivit companiei, pasagerii ale căror zboruri au fost afectate vor primi vor primi notificare la adresele de email cu opțiunile de rambursare și rebooking.
TV8.md amintește că Air Moldova, companie asociată cu fugarul Ilan Șor, a depus în instanță cererea de aprobare a restructurării accelerate a companiei. Potrivit operatorului aerian, acesta este un plan de acțiuni, ce are drept scop evitarea falimentului companiei, soluționarea problemelor existente și acceptarea investițiilor.
După anunțul îngrijorător al Autorității Aeronautice Civile despre riscul falimentării Air Moldova, jurnaliștii „Cutia Neagră PLUS” au analizat rapoartele financiare ale companiei depuse la Biroul Național de Statistică. Pentru investigația „Capcana lui Șor de la Air Moldova”, echipa a consultat rapoartele începând cu 2018, anul în care a fost privatizată Air Moldova. Cifrele arată că datoriile companiei au crescut constant în fiecare an, depășind deja două miliarde de lei în 2022.