La mai bine de un an de la inaugurarea podului plutitor de la Bumbăta, au fost finalizate și lucrările de amenajare a punctului de trecere. Peste 39 de mii de treceri s-au înregistrat de atunci la această vamă, iar autoritățile intenționează să extindă programul de lucru.
Potrivit ministrului Infrastructurii, Andrei Spînu, lucrările pentru amenajarea punctului de trecere a frontierei Leova - Bumbăta, a drumului de acces și a parcării pentru camioane au fost finalizate. „De la deschiderea acestui pod, am avut peste 39.100 de treceri ale frontierei. În perioada următoare, vom lucra cu autoritățile române pentru a ne asigura că punctul de trecere a frontierei va fi deschis 24/24 de ore”, a scris Andrei Spînu.
Astfel, în cadrul proiectului s-a construit: un drum de acces de la punctul de trecere a frontierei de stat Leova-Bumbăta către str. Podul de Flori, cu lungimea de 2,089 km; o platforma punctului de trecere a frontierei PTF pe o suprafață de cca 11 500 m2; o platforma de parcare pe o suprafață de cca 13 000 m2 - adică pentru aproximativ 100 de camioane și un drum de ocolire a orașului Leova cu lungimea de 1,5 km - format din 3 sectoare.
Menționăm că punctul de trecere a frontierei de stat Leova – Bumbăta a fost inaugurat pe 23 mai 2023 care urma să faciliteze traversarea frontierei de către persoane și mijloace de transport și reducerea timpului de așteptare la celelalte vămi care, de regulă, sunt mai solicitate. Inițial, programul de lucru era stabilit în intervalul orelor 08:00 - 20:00. În luna iunie a anului trecut, la postul vamal de frontieră Leova a avut loc ceremonia de transmitere a 6 birouri mobile donate Serviciului Vamal de către USAID.
Ulterior, Guvernul a aprobat alocarea mijloacelor financiare suplimentare pentru drumul de acces Leova-Bumbăta. Astfel, Consiliul Raional al orașului Leova urma să primească peste 291 de mii de lei pentru acoperirea cheltuielilor privind lucrările de demontare și remontare a serelor agricole amplasate în ampriza drumului.
Mai târziu însă, au apărut mai multe controverse privind construcția punctului e trecere, fiind vorba de un prejudiciu adus statului de peste 250 de milioane de lei. Pe de o parte, ministrul Andrei Spînu spunea că a făcut publice toate documentele și avizele, iar cheltuielile sunt transparente. De cealaltă parte, Procuratura Anticorupție pusese sub învinuire un angajat de la Administrația de Stat a Drumurilor și nu excludea că în dosar sunt implicați și alți angajați.