În următoarele zile va avea loc prima călătorie de test între București și Kiev, iar dacă totul decurge conform planului, trenul internațional va fi reluat după o pauză de peste cinci ani. Traseul nu va mai trece prin Suceava și Vadu Siret, ci va fi redirecționat prin Iași și Chișinău. Durata călătoriei va depăși, cel mai probabil, 30 de ore, transmite HotNews.
Anterior, singurul punct feroviar de frontieră utilizat pe această rută era Vicșani – Vadu Siret, situat la aproximativ 50 km de Suceava.
Distanța pe calea ferată dintre București și Kiev este de 1.227 km, iar un tren convențional de pasageri parcurgea această rută în 25-26 de ore. Din totalul traseului, aproximativ 500 km erau pe teritoriul României, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord, având inclus un vagon de dormit al căilor ferate ucrainene.
Astfel, planul pentru vara anului 2025 prevede reluarea circulației trenului, iar prima cursă de probă între Kiev și București, dus-întors, va avea loc în această săptămână, în noaptea dintre 7 și 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar returul va fi efectuat în noaptea dintre 8 și 9 august, pe traseul București – Kiev, cu oprire prin Chișinău. Cursa de test va fi realizată cu două vagoane goale, fără pasageri, a declarat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
La o conferință de presă desfășurată în orașul Darabani, județul Botoșani, oficialul a declarat că legătura feroviară directă între Kiev și București va trece prin Republica Moldova, prin adăugarea a patru vagoane ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” care circulă pe ruta București – Chișinău.
Este planificată ca durata călătoriei să fie lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.





























































