„Apă-Canal Chișinău” este reconectată, la această oră, la energia electrică. Anunțul a fost făcut de primarul Capitalei, Ion Ceban, potrivit căruia acesta este rezultatul discuțiilor din seara zilei de 2 februarie cu conducerea Premier.
„Împreună cu colegii mei după mai multe ședințe lungi am identificat o soluție constructivă și legală pe care am propus-o în ședința din această seară. Până marți s-a luat o pauză, după care vom relua discuțiile”, a precizat Ion Ceban.
Acesta asigură că va face „tot posibilul ca locuitorii să nu rămână fără apă, așa ca și pe parcursul zilei de astăzi, manual am gestionat împreună cu specialiștii, astfel ca situația să nu devină critică”.
TV8.md reamintește că reprezentanții întreprinderii „Apă-Canal Chișinău” au spus că se confruntă deja cu primele consecințe după deconectările de curent electric din dimineața de 2 februarie la blocul administrativ. Activitatea întreprinderii ar fi dată peste cap, spun reprezentanții „Apă-Canal”, într-un comunicat de presă.
„La Botanica și Telecentru nu ajunge deja apă la unele blocuri, din cauza deconectării a energiei electrice la blocul Central de la „Apă-Canal Chișinău”. Apa în rețele nu are presiune. Seara, nu vor avea apă consumatorii de pe str. Grenoble, Cuza Vodă și Traian, din lipsa presiunii, mai ales se va simți la etajele de sus”, potrivit „Apă-Canal”.
Au fost pornite și generatoarele, însă acestea ar fi cedat, reprezentanții întreprinderii încercând să le restabilească. Mai mult, potrivit primarului Capitalei, Ion Ceban, Comitetul tehnic a luat decizia de a deconecta pompele în sectoarele mai sus menționate, pentru a proteja rețeaua tehnico-edilitară.
Iar Premier Energy a spus că nu se face responsabilă de posibile deconectări de apă efectuate, pe 2 februarie, de „Apă-Canal Chișinău”. Potrivit furnizorului de energie, eventualele probleme legate de furnizarea apei la anumite adrese ar putea fi de ordin tehnic și țin de modul de gestionare a serviciului de către „Apă-Canal Chișinău”.
Premier Energy precizează că cele două locuri de consum al energiei electrice deconectate joi vizează doar blocul administrativ al „Apă-Canal Chișinău”.
„Niciun alt loc de consum ce face parte din procesul tehnologic de funcționare a sistemelor de apeduct, canalizare și furnizare a agentului termic nu a fost deconectat de la energia electrică”, se arată într-un comunicat al furnizorului de energie.
Premier Energy reiterează că a fost nevoită să recurgă la aceste măsuri în conformitate cu prevederile legale, stipulate și în contractul de furnizare a energiei electrice cu „Apă-Canal Chișinău”, pentru a nu admite creșterea în continuare a datoriei, care la ziua de azi constituie 68,6 milioane de lei.