Premier Energy a înaintat un ultimatum „Apă-Canal”. Întreprinderea municipală are timp până marțea viitoare, 7 februarie, să își achite datoriile acumulate la curentul electric.
Într-un comunicat de presă, Premier Energy subliniază că „datoria de 67,8 milioane de lei a „Apă-Canal” pune presiune în continuare asupra activității reglementate de furnizare a energiei electrice a companiei Premier Energy și periclitează buna funcționare a sistemului energetic”.
„Realimentarea cu energie electrică a blocului administrativ al S.A. „Apă-Canal Chișinău a fost efectuată în contextul disponibilității pentru dialog a ÎCS „Premier Energy” SRL în vederea soluționării problemei datoriei acumulate de agentul economic, dar acesta trebuie să propună măsuri concrete și termene exacte de plată. Precizăm că, dacă datoriile clienților deserviți vor continuă să crească, la rândul său, Premier Energy nu se va putea încadra în graficul de plată a energiei electrice necesară a fi procurată și livrată tuturor consumatorilor. Astfel, în această situație complicată Premier Energy nu-și poate asuma creditarea consumatorilor care acumulează datorii, pentru aceasta existând alte instrumente de finanțare”, menționează reprezentanții Premier Energy.
Premier Energy a început în dimineața de 2 februarie deconectările la „Apă-Canal”. Se întâmplă după ce întreprinderea nu a achitat datoriile la curent. Potrivit furnizorului de energie, deconectările au vizat doar blocul administrativ al „Apă-Canal”, nefiind afectat în niciun mod procesul tehnologic de funcționare a sistemelor de apeduct, canalizare și furnizare a agentului termic.
ANRE a demarat un control inopinat, pentru a elucida aspectele privind calitatea și continuitatea funcționării serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare în municipiul Chișinău.
Specialiștii Agenției vor verifica activitatea licențiată realizată de către titularul de licență, în partea ce ține de asigurarea respectării legislației în domeniu.